“We need to create a cosmetics revolution to save the planet, we are running out of time”
Mark Constantine, Lush cofounder

Lush Fresh Handmade Cosmetics is een sterk groeiend, campagnevoerend cosmeticabedrijf met meer dan 900 winkels in zo’n 50 landen wereldwijd. Lush heeft een eigenzinnige filosofie en staat bekend om haar spraakmakende campagnes.

De sterke overtuigingen van het merk zijn de drijvende kracht achter de inkoop- en productiefilosofie van Lush. Lush hanteert een strikt beleid tegen dierproeven, is gepassioneerd over het ethische inkoopbeleid (gebaseerd op regeneratieve principes) en strijd tegen het onnodige gebruik van verpakkingsmateriaal. 55% van het assortiment is dan ook ‘naakt’ (lees: verpakkingsvrij) en waar 
verpakkingen worden gebruikt, is 94% gemaakt van gerecyclede en recyclebare materialen. Lush voert actief campagne om positieve verandering te creëren binnen de aandachtsgebieden milieu, dierenwelzijn en mensenrechten. Onlangs voerde Lush campagne met de Sumatran Orangutan Society om 100 hectare palmolieplantage te kunnen kopen om zo de biodiversiteit en het leefgebied van wilde dieren te herstellen.

Lush gelooft in:

- Dierproefvrije;

- Verse;

- Ethisch verantwoorde;

- 100% vegetarische;

- Handgemaakte;

- Naakte;

Cosmetica!

Hierom wil je bij Lush werken: klik hier

“We need to create a cosmetics revolution to save the planet, we are running out of time”
Mark Constantine, Lush cofounder

Lush are a global manufacturer and retailer of fresh handmade cosmetics, found in Poole in 1995. They are known worldwide for changing the face, body and soul of the cosmetics industry and now operate in over 50 countries.

Lush have always used their strong beliefs as the driving force behind the sourcing, production and selling of each product. Lush employ a strict policy against animal cruelty, are passionate and resolute about their ethical sourcing process and are fighting against unnecessary packaging, with 55% of the range currently sold ‘naked’ (packaging-free). Where packaging is used, 94% of it is made from recycled and recyclable materials. Lush actively campaign to create positive change within the focus areas the environment, animal welfare and human rights. Recently, Lush campaigned with the Sumatran Orangutan Society to buy 100 hectares of palm oil plantation in order to regenerate forest biodiversity and restore the wildlife habitat.

 

Lush believe in:

- Fighting Animal Testing

- Freshest Cosmetics Online

- Ethical Buying

- 100 % Vegetarian

- Handmade

- Naked Products